Produktový remarketing: posledně zobrazené zboží

poslednezobrazeneperexPro naše klienty jsme na konci loňského roku připravili vlastní řešení, které umožňuje vkládat do newsletterů (a dalších e-mailů) zákazníkem naposledy zobrazené zboží v e-shopu. Jak to funguje a o kolik se zvýší obrat vaší rozesílky?

Tento typ dynamického obsahu funguje na jednoduchém principu – zákazníkovi se vedle jiného obsahu objeví ve vašich newsletterech také několik produktů, které si v minulých dnech prohlédnul ve vašem e-shopu. Z našich prvních zkušeností vyplývá, že tento obsah lépe konvertuje i zvyšuje celkové tržby.

Jak to funguje?

Konkrétní nastavení, jaké produkty zákazníkovi v newsletteru zobrazit, se přitom může lišit dle vašich požadavků. Obecně však platí, že pracovat lze např. s následujícími daty:

  • Dostupnost zboží
  • Filtr dle ceny
  • Limit počtu zobrazovaných produktů
  • Nastavení časového horizontu pro zobrazení zboží
  • Doplňující produktové informace (akce, sleva, původní cena, …)
  • Vyloučení zobrazení zákazníkům, kteří nedávno dokončili nákup

Modul je napojen na e-mailový nástroj Silverpop Engage, jehož data o chování návštěvníků na webu, které jsou spojeny s konkrétními zákazníky, jsou využívána.

Výsledkem je, že se každému zákazníkovi, který si v e-shopu prohlížel určité zboží, toto vloží automaticky do newsletteru a zobrazí. Podívejte se, jak to vypadá v praxi:

poslednezobrazene01

Posledně zobrazené produkty v newsletteru e-shopu Kytary.cz.

Výsledky = růst tržeb o 11 %

Ve většině případů zobrazujeme zákazníkům jeden až tři produktové boxy, které jsou seřazeny podle počtu návštěv daného zboží v e-shopu a dle času návštěvy. Díky nastavení časového horizontu se opakovaně nezobrazují stále stejné položky, pokud zákazník delší dobu nebyl na webu.

poslednezobrazene02

Tok dat potřebných pro zobrazení naposledy prohlédnutých produktů v newsletteru.

Klienti, kteří tento modul využili na konci loňského roku, s ním dosáhli velmi dobrých výsledků. Dynamický blok je většinou umístěn v dolní části newsletterů, přesto však tyto plochy tvoří například u největšího internetového prodejce hudebnin Kytary.cz 11 % z tržeb z celkového obratu emailového marketingu.

Dle našich zkušeností je také konverzní poměr z těchto ploch často v newsletteru 2-3x lepší než celkový průměr.

[vykrik]Tip: Máte zájem zobrazit poslední produkty i ve vašem newsletteru? Kontaktujte nás![/vykrik]

Napsat komentář

Your email address will not be published.

top